اخبار و مقالات

پخش مصاحبه با موضوع آفت مگس میوه زیتون از صدا و سیمای مرکز گیلان

پخش مصاحبه با موضوع آفت مگس میوه زیتون از صدا و سیمای مركز گیلان

پخش مصاحبه زنده تلویزیونی آقای دکتر عباسی مژدهی، رییس بخش گیاه‌پزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان
در مورد آفت مگس میوه زیتون از صدا و سیمای مرکز گیلان
به گزارش روابط عمومی موسسه، مصاحبه زنده تلویزیونی آقای دکتر محمدرضا عباسی مژدهی، رییس بخش گیاه‌پزشکی و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان در مورد «اهمیت آفت مگس میوه زیتون و لزوم بکارگیری روش‌های جدید مدیریت و کنترل آن» ساعت 21 روز شنبه 11 مردادماه سال‌جاری از برنامه زنده لوجنک در شبکه باران صدا و سیمای مرکز گیلان پخش شد.

در این مصاحبه ابتدا گزارش تصویری از وضعیت آفت مگس میوه زیتون در استان گیلان و شهرستان رودبار، سپس نظرات و دیدگاه­های کشاورزان در مورد این آفت پخش شد. در ادامه آقای دکتر مژدهی ضمن بیان وضعیت آفت مگس میوه زیتون در جهان و ایران به ویژه استان گیلان، به زیست شناسی و روش‌های مختلف مبارزه و کنترل آن اشاره کرده و نحوه کاربرد روش‌های مختلف مبارزه با آفت در فصول بهار، تابستان و زمستان را بیان نمود. وی همچنین گزارشی از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی گیلان در خصوص ردیابی آفت، هرس زمستانی درختان، حذف پاجوش‌ها، توزیع کارت‌های زرد چسبنده، پروتئین هیدرولیزات و حشره‌‌کش و مبارزه با این آفت در فصل بهار با روغن پاشی درختان ارائه نمود.

۱ دیدگاه در “پخش مصاحبه با موضوع آفت مگس میوه زیتون از صدا و سیمای مرکز گیلان

  1. میرزایی گفت:

    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *